branding
Det er utrolig svært at opbygge et solidt brand i en verden af støj og digitalisering. For blot et par år tilbage, var det meget nemmere at få opmærksomhed gennem sociale eller betalte annonceringstiltag.
Med den øgede brug af digital markedsføring, har flere virksomheder taget skridtet mod at øge deres digitale volume. Dette ved at bombardere os med flere budskaber end, hvad vi kan håndtere. Håbet med denne bombardement er, at de gennem den evige markedsførings-støj, flyder til toppen af forbrugerens sind.
Det viser sig dog at denne fremgangs metode er kontra produktiv.  Flere studier viser rent faktisk at sådanne tiltag kan ende ud med at have en negativ effekt og skade ens brand i forbrugernes øjne som følge af den digitale overbelastning.
Med dette i mente, hvordan kan en virksomhed markedsføre sig uden at skulle tvinges ud i “spam” annoncer. 
Mit bud er et tilbageblik på en gammel kending, som så småt er ved at vinde indpas. Den skjulte men meget åbenlyse markedsføring i dagligdagen.
Firmaer som Jørgensen Engros har stor succes med at profilere andre virksomheder, gemmen en langtidsholdvar skabelse af brand, hvor print, logo og tryk er i højsæde. Jørgensen Engros sælger firmagaver, reklameartikler og arbejdstøj til virksomheder, der ønsker at inkorporere et samlet udtryk. Det kan være på arbejdspladsen med ensartig arbejdstøj – men også i hverdagen hvor arbejdstøj i større grad kan bruges som almindelig tøj med ekstra branding. Hvorfor ikke sælge den virksomhed man arbejder for – istedet for at reklamere for Nike, Adidas mm. Det er klart en mere skjult markedsføring, hvor måling af resultater ikke skal ses i hårde konverteringstal men i et øget salg over en længere periode.
Som Jørgensen Engros selv siger “Når man skal opbygge et brand er det mindre vigtigt at målrette – men det er endnu vigtigere at være tålmodig.”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *